ایجاد ظرفیت درآمدزایی از تبلیغات فرهنگی در پنج بنای تاریخی تهران/ تبلیغات زیر نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی انجام می‌شود

برای نخستین بار در کشور، امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات فرهنگی به صورت متمرکز و متناسب با شأن اثر در پنج بنای تاریخی شهر تهران با برگزاری مزایده شفاف و قانونی فراهم شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، جلسه بازگشایی پاکت‌های مزایده تبلیغات در پنج بنای تاریخی تهران، امروز دوشنبه چهارم دی‌ماه ۱۴۰۲ در عمارت مسعودیه برگزار شد.

در این جلسه شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، حسن میثمی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی و همچنین نمایندگان نهادهای نظارتی حضور داشتند.

این مزایده برای اولین بار در کشور، امکان درآمدزایی از طریق تبلیغات فرهنگی به صورت متمرکز و متناسب با شأن اثر را در پنج بنای تاریخی شهر تهران را فراهم می‌کند.

مزایده‌ عمومی «ساخت، خرید، نصب سازه و تجهیزات تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با رعایت شئونات اثر در داخل و خارج بناهای تاریخی» که از سوی صندوق توسعه و احیا برگزار شد، امروز با بازگشایی پاکت‌های پیشنهادی، به سرانجام رسید و شرکت سرمایه‌گذار برای مشارکت در فرایند اجرای این پروژه انتخاب شد.

با برگزاری این مزایده عمومی از سوی صندوق توسعه و احیا، ظرفیت اقتصادی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در پنج بنای تاریخی و فرهنگی تهران شامل مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، موزه ملی ایران و موزه فرش فعال می‌شود.

این مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا ستاد ایران و در قالب فرآیندی کاملا شفاف و قانونی برگزار شد و نمایندگان نهادهای نظارتی نیز بر کل فرآیند اجرای این مزایده، نظارت داشتند.

استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی بناهای تاریخی

شهاب طلایی با اشاره به پنج بنای تاریخی شهر تهران که در مزایده امروز برای نصب تبلیغات در محوطه آن تصمیم‌گیری شد، تاکید کرد: علاوه بر ارزشمند بودن خود بنا و کسب درآمد از آن‌ها، فضاهایی در این بناها وجود دارد که می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای بنا ایجاد و یک ظرفیت مهم را فعال کند.

طلایی تصریح کرد: این مزایده، نخستین مزایده برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی بناهای تاریخی است. با بازرسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم که این نوع مزایده را ابتدا از استان تهران آغاز کنیم و نتیجه آن را الگویی برای ادامه این نوع مزایده ها در سایر استان‌ها قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی بناهای تاریخی، کارشناسانی به منظور بررسی جوانب این کار اعزام شدند تا تمامی نکات فنی، ملاحظات لازم، ضوابط حفاظتی و چارچوب‌های تعیین شده از سوی وزارت میراث فرهنگی رعایت شود.

طلایی اظهار کرد: یکی از ضوابط استفاده از این ظرفیت‌ها این است که تابلوهای تبلیغاتی، به مدت سه روز در هر ماه، در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400171
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha